Katter - ganska billiga att underhålla

Sambon och jag har två katter hemma. Två väldigt bortskämda katter. Vi har köpt massor med fina, mjuka kattbäddar som dom kan gosa in sig i, massor med dyra leksaker. Möss som rör sig, möss som piper, möss med kattmynta osv osv osv.

Dock verkar allt detta vara förjäves. Häromdagen kom nytt bredband med Telia. Vi packade upp alltihop, installerade och när jag skulle ta bort lådan så var det tydligen Fenix nya säng...

 

En annan gång var det Fille som parkerat i en låda


Dock har dem använt kattbäddarna också så det är väl inte helt förjäves :)

Men samma sak gäller med leksakerna, trots alla dyra, fina, speciella leksaker så har Fenix 2 enkla, billiga favoriter:
Hårsnoddar
Toalettpapper
 
Speciellt hårsnoddar. Som längst tror jag han har lekt 3 timmar i streck med en hårsnodd. Förutom några korta pauser, men då håller han tassen på snodden medan han hämtar andan.

Filles favoritleksak var något dyrare. Faktiskt dyrast av alla leksaker. Det är:
Fenix
 

Så kan det vara. Det är inte alltid dyrast och finast som är roligast. Dock hade jag föredratt om Fenix lekte med en mus istället för toapapper...

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0