Torsdag

Jösses vilken dag. Åkte hemifrån kvart i 10 och kom hem kvart i 6. Först åkte jag till stallet, mötte upp Amanda och Nettan, gjorde iordning hästarna och åkte till ridhuset.

Där började vi med att släppa dem så dem fick ur sig lite energi :)


Såhär kul tyckte dem att det var ;)

Sen red vi och hästarna var jätteduktiga. Allihop. Idag fick Ida galoppera lite för första gången på jättelänge eftersom vi satt igång henne väldigt försiktigt. Britha och jag tränade sidvärstövningar (skänkelvikning & öppna) i skritt och trav. I skritten sitter det ganska bra och även traven gick bra idag :)
När vi ridit klart släppte vi dem igen, varpå Penny och Ida låg och rullade sig som två grisar. Britha nöjde sig med att skrapa lite i marken och sedan springa i cirklar runt dem andra två :P
Sedan när vi skulle fånga in dem så var Amanda inte riktigt klar, hon bar ut grejer till bilen och plockade upp bajs i ridhuset osv, så jag och Nettan fångade Penny och Britha och gick runt och skrittade av dem lite. Då var Ida hur söt som helst och gick runt med oss. Jättecoolt och skrittade av sig själv. Ibland gick hon förbi oss på innerspår, så tog hon täten och så gick vi så på fyrkantsspåret. Först Ida - själv, Penny - Nettan, Britha - jag. Det är vad jag kallar rutinerad tävlingshäst; hon vet själv när det är dags att skritta av och kan göra det på egen hand.


Ida skrittar av :)

När vi kom tillbaka till stallet så hade jag världens spränghuvudvärk. Som tur var fick jag hjälp av min extramamma Nettan, som kom ut med en STOOOR mugg kaffe och treo. Vips, så mådde jag bra igen ;) Då red jag Anyway och idag har jag travat!! Bara lite drygt ett halvt varv men ändå, det är så härligt att få känna på hans trav bara några steg. Den är så luftig och fin :)


Såhär nöjd var Anyway efter ridpasset. Visst blev det en fin bild? Spänd mun för han tuggar på lite höstrån han hittade och hängande ögon för att han fått lite lugnande. Men men, han är söt ändå.

Sedan åkte jag till mamma och pappa, blev bjuden på kaffe, hämta paket, åkte till affären, postade paket, handlade, kom hem och nu sitter jag här. Min mage låter som den gör uppror just nu för jag har bara ätit 4 knäckemackor, 1 ägg och några pepparkakor idag så det är nog dags att jag och Jocke ställer oss och gör mat. Hemmagjorda hamburgare på menyn idag. Mmmmm...

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0