Tro't eller ej..

..men idag har min tokstolle Anyway och jag varit på tur i skogen. Helt själva.

Det gick bra!

Jag höll dock på att dö av skratt när vi var inne i skogen. Han var jättelugn på grusvägen, på gärdena, på traktorvägen i skogen MEN när vi skulle gå på den lilla smala stigen inne i skogen då skulle han visa upp hela sitt register! Piaff i skritt, trav och galopp (inte alla som kan det), stegringar, bakutsprång och kaprioler! Det var ganska nära att jag hamnade högt uppe i ett träd en gång men det gick bra ;)
Eftersom Anyway är under igångsättning med sin senskada så går han mest i paddocken men ibland måste man få ha lite roligt också :) det roliga är att när ha är pigg och tycker det är kul så gör han allt under väldigt kontrollerade former. Kapriol på tygeln? Inte tokigt!

När vi kom hem fick jag spola av honom. Han var helt dysvett efter att ha "skrittat" i en timme :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0