-17 grader, ridning & tolkning

Toppenfin dag idag! Att det var kallt rörde mig inte i ryggen. Jag är så glad och lättad över att Anyway är på bättringsvägen så jag tycker det är så kul att rida så när jag hoppar av honom efter ridpasset längtar jag redan till morgondagens ridpass :P Toppenhärligt verkligen!

Anyway var superfin idag med. Det kommer bildbomb(er?) från Viktoria sen när hon fixat med bilderna från systemkameran. Nu ska få se söta bilder på Anyway sen när han "plogar" i snön som jag brukar kalla det. När vi skrittar på långa tyglar så kör han ner hela nosen i snön (typ halva ansiktet) och går så jättelänge. Jag undrar hur han andas under snön? I vilket fall som helst är han sjukt söt när han gör det. Jag tror han älskar snö :)

Sedan kommer det även en massa massa bilder från när vi tolkade med Ida idag. Hon var helt TOKIG som vanligt. Haha. Först red jag och Vickan åkte efter i pulkan, sedan åkte Amanda efter i pulkan. Sedan släppte vi loss pulkan så Ida skulle få galoppera lite "fritt". Först la jag en stor volt i galopp på korta tyglar och då var hon jättelugn, sedan red jag ut på en raksträcka på gärdet och kunde inte låta bli att ställa mig upp i lätt sits och släppa efter på tyglarna. Då jäklar, hon ökade väl galoppen typ 4 steg, sedan kom bocksprången, större och större och större. Hon bockar verkligen som cowboyhästar! Sista bocksprånget hade hon näsan i backen och jag höll i spännet på tyglarna så då fick jag ta upp huvudet på henne och bryta av. Jag har ganska bra balans men när hon börjar bocka så många språng på raken och bara större och större så börjar jag skratta så mycket att hela min kropp blir som ett gelehallon. Det var nästan att jag trillade av i skrattkramp när hon väl hade stannat. Tyvärr stod mamma bakom så jag tror inte det blev några bra bilder på det :/ Till sist bytte vi ryttare så Vickan red och jag fick åka lite pulka. Hihi, kuuuul!

Fin utsikt från pulkan :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning för ikväll ska Vickan och Jocke systrar komma hem till oss på myskväll. Revbensspjäll, godis, chips och någon bra film. Mmmhhh.. Mums!

Ha en bra lördagkväll!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0