Hur allting började..

Jag tänkte skriva lite om hur allting började med Albin. Tyvärr har jag inte så mycket bilder från när han var liten.

Sommaren 2000 köpte vi våran första häst, Quicky, då var hon ganska så tjock om magen så vi antog att hon hade blivit tjuvbetäckt i hagen, och mycke riktigt så växte magen och den 23 oktober kom lillplutten till världen men vi kunde inte ha en häst till sa mamma och pappa så han som vi köpte Q av sa att han tog hästen eftersom vi köpte en häst och inte två! Jag och Sofia fick döpa honom och det bästa namnet vi kunde komma på var Albin, haha men han är en riktig Albin ;) två månader senare var det julafton, jag och sofia fick en paket på julaftonsmorgon, på paket stod det ta väl hand om mig och jag kunde aldrig gissa vad det betydde. I paketet låg det en liten blå fölgrimma och då förstog vi att vi hade fått Albin i julklapp det var den bästa juklappen man kunde tänka sig!


Albin en vecka gammal med mamma Quicky


Albin 2år

Sedan när han var 3år började Sofia rida in Albin, hittade inga bilder från denna tiden men när Albin var runt 5år började jag rida honom lite mer för då hade jag blivit lite äldre också.


Här är Albin 5år och jag 12år, på första hopptävlingen.


Min lillprins 6år

När Albin var 7 så var han dålig i benen och vi var hos veterinären men honom och han hade kotledsinflamation och mycket pålagringar, vi opererade även ut en lös benbit på honom, den var ingen rolig period det var många veterinär besök och ett tag åkte vi dit var fjärde dag för att han skulle få sprutor min stackars bebis. Efter att han hade varit skadad bestämde vi att vi inte skulle hoppa honon mer, bara någon gång ibland eftersom att han har så dåliga ben.


Jag och Albin på promenad, här är han 7år

Han blev frisk och vi började rida honom igen men hoppade ingenting men det gjorde inte Albin så mycket för han har aldrig riktigt kommit på det roliga med det;)



Albin 8år


Min fina 9år


10år


Sofia och Albin 11år

När man tänker efter är det helt sjukt hur fort tiden går, nu är min lilla Albin 11år men för mig kommer han alltid va min lilla bebis och han kommer nog aldrig bete sig som om han är mer än 2-3 år heller.
Det är den bästa julklappen jag har fått i hela mitt liv<3

/Viktoria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0