Klick-klick

Vädret har ju varit sådär i veckan. Jättekallt på kvällarna, förutom igår när det låg runt 0an så hästarna fick styltor istället. Typiskt. I måndags och tisdags red jag Anyway i alla fall, det har väl gått sådär. I måndags var han helt knäpp, väldigt väldigt pigg. Bara stegrade och bockade helt oprovocerat. Sista 2 varven när vi skrittade av var han lugn. Tisdag var han snäll men blev trött ganska fort och därmed lite tjafsig i munnen och "trippig".

Igår när jag visste redan innan att det skulle bygga styltor så red jag inte utan gick ut i paddocken och "klickade". Han börjar faktiskt haja det rätt bra. Dock blir han lite otålig ibland och buffar/nafsar efter godbitar. Inte helt rätt :P
I vilket fall som helst så var Amanda och Viktoria nere i paddocken samtidigt. Amanda gick med Ida och Viktoria med Quicky och Albin. TROTS detta var Anyway väldigt fokuserad på mig och dem uppgifter jag gav honom, vilket jag och alla andra var mycket imponerade av. Inte helt likt honom :P Tänk vad lite morotsbitar kan göra!

Nu har vi befäst "Stå" och "Kom", vilket är så enkelt som det låter. Vi stannar, jag säger stå, backar från honom, han står kvar, jag stannar, säger "Kom", Anyway kommer. Duktigt va? :)
Nu har vi bara några småsteg kvar: Sitt, Ligg, Rulla runt, Stegra, Gå på bakbenen osv. Sen ska vi uppträda i Scandinavuim och Globen tänkte jag. Akta dig Lorenzo, du håller på att få konkurrens!


Anyway, showhorse nr 1

Lorenzo (bild lånad från globearenas.se)

Programmet för Göteborg Horse Show är väl redan bokat, men vi borde ha ett färdigt program till Stockholm Horse Show senare i år. Eller vad tror ni? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0