2012 - tävlingsår?

På hästsidan av livet har 2011 varit ett riktigt dåligt år. Samtliga hästar har varit hos veterinären för någon typ av behandling. Och mina 2 har väl varit värst. Anyway har varit skadad hela året (och är det fortfarande) och Ida hann jag starta en tävling med i februari förra året, innan hon också blev dålig.
Så det var alltså allt jag gjorde i tävlingsväg förra året. Löste en dyr licens och startade en regional tävling. Kul.
Anyway är väl sämre nu än han någonsin varit med senskada som går upp så fort han gör ett litet hopp. Och han är extremt livlig av sig :/ Ida är friskförklarad och nu hjälps jag och hennes nya skötare Amanda åt att sätta igång henne. Dock vill inte hennes ägare att hon ska tävla mer efter skadan.


Anyway i paddocken -11

 Ida på tävling -10

2012 då? Förhoppningsvis kommer det att bli ett bättre år, även på tävlingsfronten. Nu har lilla Britha kommit in på sitt fjärde år i livet och träningen kan börja mer på allvar. Det är så kul att ha en häst att träna där man känner att det ger någonting. Nu håller vi på att bygga upp och forma henne i ridningen så att hon så småningom ska bli redo för hoppträningar och efter det även tävlingar. Och hon är så duktig! :) I måndags red vi ut och när det började lukta kossa så tvärnitade Ida och ville inte gå längre, då fick lill-tjejen visa vägen. Och i tisdags red jag henne i paddocken och det märks skillnad på henne på varje ridpass! Hon är pigg och glad och positiv och försöker hela tiden göra rätt. En väldigt bra grund till en framtida tävlingshäst!



Britha -11 framför brorsan Anyway :) Visst är hon söt?

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0