Godmorgon!

Jag var så rädd att försova mig idag så när klockan ringde första gången 5:10 var jag klarvaken. Perfekt. Klockan är nu 6:39 och jag har redan hunnit koka kaffe till min man, skickat iväg honom till jobbet, hällt upp en stooor kopp kaffe till mig och lekt lite med katterna. Inte dåligt...

I vilket fall som helst, igår var Anyway jätteduktig! Ville gärna skriva det eftersom det oftast låter tvärtom. För er som inte vet så är han inte dum. Dock är han skadad och har varit det ett tag nu och då han bara får gå i sjukhage och endast skrittas varje dag så byggs det upp otroligt mycket överskottsenergi. I vilket fall som helst... igår fortsatte vi lite med klickerträningen. Jag började med det för ett tag sen för att han ska få bli trött i huvudet istället för att springa av sig. Igår gick jag ner i paddocken, skrittade fram och tränade lite "lydnad" med klickern. Sedan tömkörde jag en stund så han fick gå lite över bommar och flytta sidvärtes. Och så avslutade jag med klickern när vi skrittade av. Och jag har äntligen lyckats lära honom en ny grej. "Stå" så står han där medan jag går iväg och sedan kommer han när jag ropar på honom :) Hihi, känns som att träna med en hund. Men det fungerar faktiskt. Om jag bara går ut om tömkör honom från början så är han ofta så överladdad att han vill galoppera runt mig i cirklar samtidigt som han bockar och sparkar som en tok. Igår tränade jag bara 10 min med klickern först och då var han avslappnad och koncentrerad när jag tömkörde. Duktig pojk :)


Såhär söt var han igår :) Och ja, han vill gärna hålla i grimskaftet själv när vi bara går runt.. (hund?!)

Han har på sig vårt fleecetäcke från Dahlboms Hästsport. I vanliga fall brukar jag inte vilja ha fleecetäcke när jag tränar för att jag tycker oftast det spänner över bogen, men detta täcket sitter faktiskt superbra. Köp här! :)

Idag ska vi på återbesök till veterinären med Quicky. Efter 2 behandlingar hoppas vi nu att hon blir friskförklarad!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0