Det där med heminredning

Det där med heminredning kan faktiskt vara ganska kul. När jag sitter och fantiserar brukar i alla fall tankarna börja såhär
"När jag och Jocke flyttar till hus så ska köket se ut..."
"------------------------"--------------------vardagsrummet se ut..."
"------------------------"--------------------sovrummet se ut..."
osv. osv. osv.

Allting varierar hela tiden. Jag tycker det är skitsnyggt med "hästig" inredning. Dock har jag inte riktigt bestämt mig än för vilket rum som ska vara hästigt. (That's right Jocke, om du läser detta, JAG har inte bestämt vilket rum än ;)... ). Jag har varit inne på sovrummet, men när jag tänkt på det en stund så tror jag sovrummet kommer bli för mörkt. Kanske vardagsrummet? Njaa.. Gästrum/kontor? Perfekt! Men då får jag kanske inte se det tillräckligt ofta :( Hm.. jaja, vi har inget hus än så jag kan väl fundera på ett tag till.

Hästigt sovrum: Sänggavel i trä. Mörkbrunt trä. Vitt, tungt överkast. Ja, du läste rätt, det ska vara tungt. Kuddar med lite hästar på, tänk rävjakt. Lite tavlor i samma stil, lite papperskorgar, lite bokstöd osv. Som sagt, det här somrummet blir nog för mörkt för mig.





(bilder lånade från butikQuse.se, där kan du köpa allt det här)

Nu har jag det! Vi ska ha ett rum. Med ett skrivbord (mörkbrunt) en garderob (mörkbrun) ett runt litet bord med 4 fotöljer runt (allt i mörkbrunt) och så dekorerat med allt på bilderna ovan runtomkring i rummet. Jag vet inte vad man kallar ett sånt rum, men det är i alla fall ett rum där alla herrarna samlas efter ridturen, sparkar av sig stövlarna och tar sig ett glas konjak. Herrarna får väl bli jag och Jocke då. Fast jag dricker inte konjak. Och Jocke rider inte. Men han får väl dricka konjak medan jag sparkar stövlarna av mig.

Perfekt! Nu ska vi bara leta efter ett hus med fler rum i..

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0