Fräsch häst!

I lördags åkte vi en sväng till veterinären med Anyway för att kolla tillståndet på senan innan jag går vidare i igångsättningen. Har nu travat i 1,5 månad men eftersom jag varit så rädd att skadan ska gå upp har jag tagit det jätteförsiktigt så jag travar runt 10 varv/pass, sedan har jag mest gjort skrittövningar.

I vilket fall som helst, han visade INGEN böjprovsreaktion alls! Veterinären tyckte att han aldrig rört sig så mjukt och jämnt i skritten och traven och även ultraljudet visade att senan läker jättefint :) Veterinären sa att jag verkligen gjort ett jättebra jobb med honom och det är alltid kul att höra.

Vidare är planen nu att långsamt öka på traven på ridpassen och först när han är helt igång i trav börja galoppera. Förhoppningsvis ska han vid den tiden kunna få gå ut i stor hage också så han kan få lite sommarbete och slippa den tråkiga sjukhagen.

Som ni (kanske?) kan se på bilden var Anyway sjukt taggad på veterinärbesöket. Jag tror han tycker böjproven är ganska roliga för att han får springa så mycket ;)


Kommentarer
Postat av: Eva

Åh vad glad jag blir för dig och Anyway : )

2012-03-19 @ 11:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0