Min nya iphone

För ca tre veckor sedan tappade jag min kära kära iphone i disken och den överlevde inte det. Dumma, känsliga telefoner... I vilket fall som helst så fick jag hem min nya idag (eller igår blir det väl om man kollar på klockan). Snacka om att det var skönt. Inget ont om min jobbtelefon som jag använt under tiden, den är väl toppenbra om man är lite klantig (det går att tappa den i golvet och även i vatten), men det går att ringa och smsa. Men vad man skaffar sig ett beroende när man är van vid iphone. Jag är alltid van vid att ha mail och internet med mig. Spel, musik och filmer. Men nu, nu är den nya telefonen hemma så ni ska allt bli som vanligt igen <3

Tråkigt var dock att jag inte säkerhetskopierat telefonen på länge. Så av 1700 bilder hade jag ca 300 sparade :( Som tur är har jag mailat dem finaste bilderna på katterna till uppfödare eller andra så jag har kvar vissa på mailen. Skönt var i alla fall att jag inte behövde lägga in kontakter på nytt osv (har inte lagt till lika många nya kontakter som jag tagit bilder :P)

Nu sitter jag i alla fall uppe och installerar igång min telefon. Det har tagit en stund eftersom jag behövde hämta hem ny programvara osv. Ögonen går i kors på mig och jag vill bara lägga mig och sova, men.... Det är viktigare att jag får igång min telefon :)

Från och med nu lovar jag mig själv att med jämna mellanrum göra en säkerhetskopia på min telefon så jag inte förlorar några viktiga bilder/minnen (fast jag tror att icloud gör det automatiskt åt en nu?). Och att inte prata i telefon när jag diskar!


Välkommen hem!

Nu verkar det vara klart, så nu väntar sängen!
Godnatt!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0