Dagen idag

Idag har det varit en heldag i stallet. Eller egentligen inte heldag (9.30-15.00), men det kändes så eftersom det var så kallt. Först red jag och Vickan Anyway och Quicky hemma i paddocken och sedan tog vi med 3 hästar till ridhuset. Jag Britha, Vickan Albin och Nettan Penny. Dem var jätteduktiga idag med :)

Detta var andra gången Britha blev riden i ridhus och hon sköter sig super. Det är lite synd om henne bara för hon har inte riktigt förstått det där med att vara lite lagom för att hålla energin uppe hela ridpasset utan hon är superpigg och hoppig i början av passet så när vi kommit fram till galoppen orkar hon en långsida ungefär innan hon bryter av :) Haha. Idag fick vi i alla fall till några fina öppnor i ena varvet, i andra var det inte lika lätt utan vi fick ta några steg i taget, men till slut gick det ganska bra. Och så gjorde hon jättefina (lugna) galoppfattningar, även om hon inte orkade fortsätta så långt ;) Just det, vi travade på bommar också, vilket hon gör helt rätt. Första gången gick det jättefort men sedan travade hon igenom lugnt och lyfte ordentligt på benen. Duktig pålle!

Efter alla dessa timmar utomhus fick jag först skålla mig i duschen, sedan hoppa i onepiecen, ta med mig en STOR kopp VARMT kaffe och lägga mig med datorn i knäet i soffan. Myyyysigt! Funderar på att dra på mig värmefilten också men det får nog vänta...

I kylan tyckte jag det var passande att visa bilder på något jag längtar tillbaka till:
Cypern, sep-okt -11


Vickis och jag snorklar :) Vattnet var så varmt så sista dagen tror jag att Jocke, Vickan och jag badade i 1½ timme.

Vickan :)

Jag & Jocke och en stoooooor öl :)

Jag & Jocke åkte paragliding, 110m över vattnet. Woho!

Puss i solnedgången :)

Usch, nu fryser jag nästan ännu mer av att titta på såhär varma bilder.. Det blir till att lägga sig under värmefilten och längta lite till. Eller laga lite köttfärssås och spagetti ihop med Jocke som precis kom hem. Goott!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0