Helt slut!

Jag håller på att somna sittande. Har ridit tre hästar idag och alla har varit helt ok. Jätteduktiga vissa stunder och mindre duktiga vissa..

Ida - började rida Ida, som jag inte ridit på vääääldigt länge. Mest Amanda som ridit henne det senaste men hon är och åker skidor nu så jag tänkte passa på att rida igenom henne och sedan låta henne springa av sig lite. Amanda gillar inte Idas bocksprång nämligen ;) I skritten och traven var hon jättefin och lugn. Dock lite stel i ena varvet där hon inte riktigt vill ställa ordentligt, men det lättade under passet. I slutet fick hon galoppera några varv och då var det bara full fart och bocksprång som gällde.. När Ida börjar bocka känns det som att hon hoppar på en studsmatta för ju fler bocksprång hon får till på raken (innan man avbryter henne) desto högre och större blir dem. Jag har alltid svårt för att avbryta henne då jag skrattar så jag inte får någon kraft. Men men, hon är shysst ändå för hon bockar rakt fram. Det är ju när dem börjar hoppa från sida till sida som det är svårt att sitta kvar :) Sista varvet var hon ok, men jag kan inte säga att hon slappnade av direkt.

Anyway - blev riden i Schleese idag. Känns f a n t a s t i s k! Man behöver inte fundera över sin egen sits utan man sätter sig i sadeln och där sitter man resten av passet :) Dock var han lite tjafsig i munnen. Red honom på bettlöst en dag i veckan och då var han jättefin så nu när han vet hur bra han kan ha det vill han väl inte ha bett mer. Nejdå, men jag tror faktiskt han skulle behöva kollas av tandläkaren. Skrittade och travade och förutom tjafset lite då och då så var han superfin!

Cindra - började med att skritta fram henne på galoppbanan. Hon är lite barnslig där det är vattenpölar. Hon är inte tittig för fem öre när vi rider på nya ställen, men är det vatten så måste hon gå runt :P Sedan gick vi till paddocken och hon var stundtals väldigt fin i skritten men när hon blir trött så gapar hon, kör upp huvudet och går. Dock inte så konstigt att hon inte orkar arbeta mer än korta stunder då hon haft en längre vila innan hon kom till oss. I traven var hon superfin (!!). Inte tjafsig, inte stark, bra höll ett jämnt, lagom stöd i handen och arbetade på jättefint. I slutet fick hon galoppera lite, något varv åt båda hållen. Märktes att hon var glad att få röra lite extra på sig för jag var rädd att jag inte skulle få stopp :P Men allt som allt var det ett bra pass!

Nu kom Jocke precis hem så får vi se vad vi ska hitta på ikväll :) Skönt med fredag!!

/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0